April 17, 2009

Teka Teki

Mak Ali suruh Ali ke kedai. So, Ali pon pegi naik bus. Tambang bus tu RM1. Nasib baik mak dia bekalkan dia RM7. So, dia pon naik la bus tu. Baki wang digunakan untuk beli barang yang maknya pesan itu 90sen. Dia pon nak balik rumah. Sampai kat bustop, Ali pon naik bus. Tambang bus tu kan RM1. Macam mana dia nak bus tu sedangkan duit balen yang tinggal hanya 90sen?

Jawapan yang mungkin korang kasi:

-Dia jumpa duit 10sen? = SALAH!

-Mak dia sebenarnya kasi duit lebih? = SALAH!

-Drebar bus tu bapak dia? = SALAH!

7 comments:

HYKAL said...

sbb die x bayar pun..
die naik rapid kl..
pakai tiket die pegi tadi..

mohd faizal bin sarif said...

kahkah...teka teki power.tp lg power kalo dpt masuk semi final.huhu

Modandi said...

sorry la teong wa terpaksa menghampakan lu. wa bukan fan dari mana2 club EPL. lu tgk list link gua, lu tau wa fan mana.

gua cuma anti Manure je.

mohd faizal bin sarif said...

gua tak kira lu minat ke tak.gua mmg nk bg kutuk free.amik je.

Shahrul Azry said...

die buat muka seposen?

Shahrul Azry said...

die buat muka seposen?

Modandi said...

power la lu shahrul azry. nama pon jembu.