April 29, 2009

The Fear I Smell 4

Menjerit kesakitan. jerit!!!
tiada siapa pon yang mendengar suaranya.
Dengan syok sendirinya gua menghiris satu persatu kulit di pahanya.
Seperti daging salai yang di sediakan didalam BigMac.

Menjerit dan terus menjerit...
Gua bingit mendengar.
dan terus mencocok pensil 2B ke lidahnya!

Seterusnya.. kuku kukunya gua ingin cabut.
tetapi alat apa yang paling sesuai di gunakan?
Playa? Pencungkil tanah? atau gua terus kapak sahaja jari jarinya?

Gua bingung.. BERSAMBUNG..

Dot Pi Dot Mai

Salman (bukan nama betul) pulang dari kerja satu petang dan terdengar suara isterinya dalam bilik mengerang. Dia berlari naik ke bilik dan melihat isterinya terlantar di katil berpeluh tanpa pakaian.

"Kenapa ni sayang?" tanya Salman. "I diserang sakit jantung", jawab isterinya. Salman berlari ke bawah untuk menalipon doktor tapi belum sempat dia talipon, anaknya yang berumur 5 tahun berlari datang dan berkata,

"Papa, acik Lan ada bawah katil ayah tak pakai suar."

Salman mula naik angin dan naik semula ke biliknya. Memang betul Mazlan (bukan nama sebenar) jiran mereka ada di bawah katil tanpa pakaian. Salman menarik Mazlan keluar dan berkata,

"Lahanat kau Lan, isteri aku kena sakit jantung. Kau pulak cuba menakutkan anak aku ye?"

Berjanji dengan darah

April 28, 2009

Kasih Suami Pada Isteri

Pak Mat adalah seorang penduduk sebuah pondok di Selatan Thailand. Pada pertengahan bulan Mei yang lalu isterinya yang bernama Maznah telah meninggal dunia kerana diserang penyakit jantung.

Pak Mat yang berusia menjangkau empat puluhan telah diperhatikan oleh jiran-jirannya agak luar biasa iaitu beliau telah pergi ke kubur isterinya sebanyak tiga kali sehari. Pak Mat pergi pada waktu pagi, tengah hari dan petang untuk menyiram kubur isterinya lebih dari dua
minggu secara berterusan. Ada setengah dari jiran dan penduduk tempatan beranggapan Pak Mat begitu cintakan isterinya.

Seorang saudaranya yang terdekat telah berkata,
"Awak ni terlalu sangat cintakan isteri sehingga sanggup berbuat demikian, yang mana tak ada siapa lagi di kampung ini buat begitu." Pak Mat menjawab, "sebenarnya sebelum Maznah hendak menghembuskan nafas yang terakhirnya, beliau telah berpesan kepada saya, kalau hendak kahwin pun tunggulah sehingga rumput di kuburnya tumbuh dahulu."

"Oleh yang demikian saya terpaksa siram kuburnya supaya rumput cepat tumbuh......"

April 24, 2009

Demi masa depan yang cerah



Gua busy siak.
nak tarik nafas pon tak sempat.

April 21, 2009

Can't touch this



A prison in the Philippines currently is using a non violent technique to rehabilitate criminals thru DANCE! Currently 8 other prisons have adopted this technique.

I can see it now, PUDU jail, a musical.

April 17, 2009

Teka Teki

Mak Ali suruh Ali ke kedai. So, Ali pon pegi naik bus. Tambang bus tu RM1. Nasib baik mak dia bekalkan dia RM7. So, dia pon naik la bus tu. Baki wang digunakan untuk beli barang yang maknya pesan itu 90sen. Dia pon nak balik rumah. Sampai kat bustop, Ali pon naik bus. Tambang bus tu kan RM1. Macam mana dia nak bus tu sedangkan duit balen yang tinggal hanya 90sen?

Jawapan yang mungkin korang kasi:

-Dia jumpa duit 10sen? = SALAH!

-Mak dia sebenarnya kasi duit lebih? = SALAH!

-Drebar bus tu bapak dia? = SALAH!

Defy the fear

I lived in doubts of life. You saw that and stood onwalls of dumb. I was dead in slumber it was blind in life and you stood with your back turned to me. I laughed as it was mad. He came to me in my doubts. As I slept he told me, I am the chosen one. He told me about his power peelings and moods. As he's been grinding the world with his hand in heads of others. As he's worn clothes of other's blood. As I'll be in shaeds with him. Shaeds of pain, suffer and urge to live. I ask if it's mad to dream like that.

The life is just like this everybody enjoys other's shame, everybody smiles as others suffer. You let me to flounder in pain. You stood on walls of dumb. You slept in your circle of silence. You stood with your back turned to me!

April 15, 2009

Buah-buahan buat kekasihku 3

Sambungan dari Part 2


Oh Mengapa? Mengapa sayang?Mengapa semua ini bisa terjadi?Mengapa setelah kau curi hatiku,kau rompak cintaku lalu lantas kau bunuh cintaku sehingga aku terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri.Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi komuter hingga aku berkecai.Oh.!Terlalu berat dugaan yang ku tempuhi kini.

Kini segalanya telah pun berakhir.aku sedar siapa aku.Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera.Aku bukan Mcgyver,Mcdonalds,Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan.Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri.Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang kugenggam ini telah pun luput tarikhnya.Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan ikan.Walaupun segalanya telah berakhir,di sini,di atas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali.Selagi ada nafas ini,selagi ada kompleks membeli-belah Starhill,selagi ada kedai kasut di Argentina,selagi kumpulan Innuendo tak berpecah,aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan.Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalan sia-sia belaka.Akhirnya aku mengambil keputusan muktamad untuk menunggu tiang elektrik di hadapan rumahku berbuah.Kalau tiang elektrik berbuah nanti,aku poskan buah-buahannya kepadamu..nak tak?

April 13, 2009

Dari Ararat ke Tintinara

Memandu di malam hari. Dari Ararat ke Tintinara. Tatkala semua orang sedang tidur.

Semua orang! Co pilot yang tak patut tidur. Juga tidur. Rakan serumah di belakang menolak-nolak kerusi pemandu. Kamu akan terasa seperti duduk di kerusi OSIM iSymphony. Seketika.

Usahkan bangunan tinggi. Jamban buruk pun kamu tak akan jumpa. Hanya papan tanda had laju dan amaran kangaroo melintas. Tetapi tiada seekor pun kangaroo melintas. Mereka sekadar menekan button dan menunggu lampu hijau sebelum melintas.

Semua orang tidur. Jadi sambil-sambil kamu memandu. Kamu sendiri perlu tukar CD. Mirwana, Nowseeheart, Brothers dan rakan-rakan munsyid yang lain. Dah terlalu letih menghiburkan kamu. Stereng kereta juga hampir patah kamu ketuk. Lupa pula beritahu. Kamu dulu seorang percussionist. Yang hebat juga. Kamu juga dah serak-serak menyanyi. Kamu kan minat vocal harmonizing. Bermacam-macam suara kamu buat. Flat. Unison. Third. Tenor. Falsetto. Head voice. Satu-satu Fisherman's Friend kamu kemam. Buat penyembuh suara kamu. Yang serak.

Kalau ada lori di belakang. Cepat-cepat kamu slow. Minta dipotong. Kamu tak suka cahaya lampu lori. Terang. Bukan kamu tak boleh laju lagi. Tapi kamu perlu ikut van di hadapan. Kawan kamu di depan lebih mengantuk daripada kamu.

Kamu memandu ikut beat lagu. Untuk menghilangkan bosan. Kalau chorus satu empat. Kalau lagu sedih lapan puluh je.

Kalau kamu beruntung. Talipon bimbet co pilot kamu pun. Kamu yang perlu jawabkan. Tidak lupa tangan co pilot kamu. Yang bersilang atas bahu kamu. Seronok beliau tidur. Rakan sebaya di belakang. Tak perlu diberitahu. Tidur dengan bermacam jurus. Bermacam kuak.

Memandu di malam hari. Dari Ararat ke Tintinara. Tatkala semua orang sedang tidur.

April 12, 2009

Apa kabar?

Gua baru balik kelmarin.
Fuh..
Gua tak ada beli apa2 la.
Jalan-jalan cari pasal je.
Barang mahal.
ekonomi melecet.

Luorang kenal sapa kat bawah ni??





Cerita gambar orang-orang atas ini akan bersambung..

April 10, 2009

Dove andare?










tak ada apa nak tulislah.

busy berjalannnnnnnnnnnnnn...

April 7, 2009

Buona Sera!


Baru 6 hari.
Ada lagi 11 hari.
Gua tak nak balik!
Dah jatuh cinta...

April 1, 2009

Hilang tanpa bayang

Gua akan terbang ke "The Land of Cripple Bastards" esok dan akan berada di sana untuk beberapa minggu.

Ayuh! penjelajahan bermula...


The Pain is Domain

Thought the higher justice works taking your body beyond the border of suffering out from the terrific reality going with you thru the life till death.

Inhuman torture in mad condition testing new narcotic on your full mind brain must explode.

Suffering, screaming. Consensual self pissing there is no end but why? you wanna die, die right now, please, help...

Whre is the limit for human psycho? it is long time ago-your hair is grey. They are smiling when increasing the torture your body is brokenly shaking.

Even they are mortal praying on altar making confession but where is the true? Praying the same god that support these frights....