March 29, 2009

Buah-buahan buat kekasihku 2

Sambungan dari Part 1

Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan.Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi.Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelah aku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan sehingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagtit dan stlagmit yang bagai sembilu. Kondominium cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kayu kaki katil akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya.Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan bakal adik iparku punya kakak. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

Sejak kau tiada,aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang.Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik.Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang.Aku cuba menyelam sambil makan mi hailam untuk melupakanmu,tetapi aku tak berdaya.Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah itik jiran sebelah sebagai tanda aku kasih dan sayang pada dikau..


BERSAMBUNG LAGI.

No comments: