February 9, 2009

Jiran baru

Ceritanya begini.... ada sebuah keluarga 3 beranak.. si ayah, si ibu dan si anak (kamil) berpindah ke kawasan perumahan yg baru.. masa baru berpindah sekeluarga ni sibuk laa memunggah barang.. si anak ni baru berusia 5 tahun pun terpaksa laa tolong.. dah mereka bertiga jek.. dah macam sin chan la pulak..

Si ayah ni pulak bila memanggil anaknya si kamil tu terjerit2.. "Tolong milll.. ooo mill.. tolong mil oii.. tolong laaa mil.. milll tolong milll..."....
si anak ni pulak dah naik boring dgr perkataan tolong tolong tolong... mana tak boring, hilang jap kene jerit.. hehehe.. kkdg smpat gak laa si anak berkata " ayah ni tak yah laa jerit2.. mil belum pekak lagi"

seminggu jugak laa mereka berkemas.. satu hari tu, mereka mendapat JIRAN baru... pun 3 beranak gak.. malam tu ada berlaku sesuatu.. si kamil ni terdengar.. tapi wat bodo jek..

keesokkan harinya, dia berkata kepada ayahnya.. "ayah ayah... nama anak jiran kita tu pelik laa"
si ayah pun berkata "knp?? apa yg peliknya?.."

si anak menjawab " takder, mlm tadi mil dgr ayah dia panggil mcm ni.....tolong..tolong pencuri, tolongg pencuri oii.. pencuriii.. tolong laa.. SAma macam ayah jerit2 panggil Mil aritu"

Si ayah terpinga2 kebingungan..

5 comments:

J MAIDEN said...

mil punya tahap kepintaran rendah ke?

Juliana Edgar said...

Ni mmg IQ tahap terbaikkkk sial.

one love said...

ya Allah!

Modandi said...

nak buat mcm mane anugerah tuhan.

Anonymous said...

bapak farid kamil masa kecik2. hahaha