March 18, 2009

Buah-buahan buat kekasihku

Dalam kesuraman ultra lembayung tika bulan menumpahkan cahaya…. tiba-tiba aku terkenangkan nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua.

Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu, gelora dan syahdu.Kau juga mengajarku erti cinta,singa laut,penquin,beruang kutub,kambing salji,sikat,tali kasut, mee rebus,kotak pensil, cendol, koridor, pasu bunga dan coklat kit-kat.Kala itu kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Rose dan Jack Dawson yang tidak dapat dipisahkan.

Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluashingga ke bintang Kejora itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Burma.Dikau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Koman'sewel' 1998. Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di Lembah Klang.Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit bronkitis dan hepatitis-q secara mengejut.


BERSAMBUNG..

No comments: