January 9, 2009

Cerita Yang Agak Pelik

Cerita suatu hari bulan lepas nih, aku tak cerita kat siapa-siapa pon pasal aku malas, tapi aku pun dah bosan simpan sorang-sorang so aku cerita ah sekarang, siapa baca, baca ah.

Aku tengah lepak Starbucks sorang-sorang, tempat tuh sangat penuh. Aku termenung lah sorang-sorang lepas penat jalan-jalan kat shopping complex tuh semata-mata nak carik kedai yang ada satu album baru keluar nih. Aku dah beli air fresh orange yang mahal gila puki tuh, lalu terminum lah pelan pelan sebab setiap titik tuh sangat berharga, at least 20-50 sen.

Sekali ada awek nih dengan laptop nih "Can I sit here please? I really need to do something quick".

Aku pun erm, "wat e verrrrrrrrrrr", hahaha, takde ah, aku cakap "duduk ah". Aku tak tahu dia faham ke tak pasal aku bukannya tengok muka dia sangat tapi aku rasa dia bukan local, tapi sebab aku angguk dia buleh anggap aku cakap camtuh kot.

Dia macam tengah risau or something, dia nak online kappa, cepat cepat bukak laptop and shit. Tah apa dia taip entah, laju gila dengan muka penuh konsentrasi, berpeluh-peluh.

Lepas tuh dia berhenti, dia macam *phew*, dia bersandar. Dia senyum kat aku, aku pun senyum ah balik, dapat tengok muka dia banyak sikit, sialla, macam Sarah Tan doh, serious shit tak tipu.

Dia cakap "Thanks". Aku senyum jelah balik. Dia tanya "So what're you doing here? You don't look like someone who would normally be at places like this", siallah, hina sangat ke rupa aku nih, aku macam "Err, I don't know". Bodoh, cakap ah banyak sikit, tapi aku gagap kalau cakap b.i sooooooooo. Dia pun cakap lagi, "By the way, I'm Sarah", dia hulur tangan nak salam, aku pun bagitahu nama aku, pastuh aku macam, Sarah, what the fcok?! Aku tanya lagi dengan tiba-tiba penuh berani, "Sarah Tan?", dia macam "Yes" Sambil tergelak-gelak kecik.....

..pastuh dia cepat-cepat cakap "Nolah, I know I get that a lot so I just main-main lah, actually my name is Bunny". Dalam kepala aku oh local rupanya, tapi apa pelanchau dia nih buleh buat lawak, dah lah nama Bunny, wakhrahkhkgahgkha, so aku cakap "Errrrrrrrrrrrr, nice name" Bodoh, cuba ah honest sikit, muka dia macam bengang sikit "That was a long errrr", aku pulak dah, alamak camana nih, err, tukar topic "So apa kau buat yang sampai terkapai-kapai sikit dengan laptop tadi?" Entah kenapa bongong sangat aku cakap macam cakap dengan member tapi aku harap dia fahan.. dia faham sepenuhnya, dia pun jawap "Erm, I had to e-mail my assignments, my streamyx at home suddenly down, good thing I got this account, but tension betol ah".. "Apa tension, it's streamyx lah, what you expect?!".. "Wah you're suddenly so full of talking one", hahaha, aku dah terdiam sikit, sedap je sound aku.

"So you had lunch yet?", oh baru aku teringat aku belum makan lagi pon, dah nak dekat pukul 1 dah pon, aku macam "Err, I don't think so". "Well, I would want to belanja you lunch but I don't have enough money right now, so uhhh, maybe I can cook you something in my apartment, it's just down the road from this place".. "Oh, yeah?".. "Yeah, we can just walk up there".

..And in the immortal words of Vincent Vega "TO BE CONTINUED".

2 comments:

Si Jambi Darat said...

gua tag lu..gua tau lu reply..

Modandi said...

aduh.. jadi jambu ar gua kalau reply.