January 26, 2009

worst enemy (part 2)

Sambungan dari worst enemy.

Awek tu merenung tajam ke muka aku. Tajam macam mata pensil 2B yang baru diasah menggunakan pisau lipat 20sen. Kemudian dia mengangkat kening kanan dia macam The Rock. Aku pon usha atas bawah awek ni. “(boleh tahan hot jugak awek ni)” dalam hati aku berkata-kata. Berkumat kamit bibir awek itu macam ingin berkata sesuatu. “I mintak maaf” aku berkata dengan spontan sambil senyuman manis yang paling power. Awek tu pon senyum balik, dia cakap “tak pe, apa kata u belanja i minum, jalan jam misti stress. Kite pegi minum kat kopitiam dulu ke. Kite settle cite kat sana ok.” “ok” dengan nada paling macho aku balas. Tetiba aku teringat cerita James Bond, aku pon cakap “I’ll follow kete u dari belakang.” James Bond dia selalu suruh ladies first, dan berjaya pickup awek.

Kami pon beredar dari situ. aku ikut kereta awek itu dengan rapat, mat mot selalu cakap cocok angin. Sambil dalam perjalanan ke destinasi untuk minum, banyak benda dalam kepala aku pikir. “biar betul awek hot ni, ajak aku minum.” “mane dia nak bawak aku ni. dia nak bunuh aku ke?” aku terus check parang potong daging bawah seat, ok selamat ada. Macam-macam lagi dalam fikiran aku berpikir apa awek hot ni nak buat. “Mungkin ini rezeki aku.” sambil sengeh aku pikiran.

Sampai satu simpang ada trafik light, aku perhatian cermin tengah kereta awek tu. Dia sedang merenung tajam cermin itu yang memantulkan kearah muka aku dengan tajam. Aku pon usha balik dengan tajam untuk beberapa saat. tetiba, awek itu terkelip mata, aku tersengeh, teringat zaman kecik-kecik suka lawan mata. Dia memberi signal kanan. Aku pon perhatikan kedai disebelah kanan itu, “mmm kedai apa ni“ dalam hati aku berkata kata. Aku pon tengok awek tu parking. Ok cantek ada parking kosong, aku pon tengok belakang line clear, dengan kereknya aku masuk side parking dengan hanya mengunakan satu tangan di stering.

Kami keluar kereta, awek itu pon mendekati aku "kite minum di sini ye" Aku pon jawab "ok babeh". Sambil cuba ingat-ingat dalam wallet aku ada berepa hengget. Sampai di kedai minum itu, awek pegang menu dan memberi isyarat pelik kearah waiter kedai itu. Awek itu merenung tajam kearah menu macam bole tembus tengok bawah meja. Tiba-tiba. Awek tu tutup menu, dan terus MELEMPANG MUKA AKU guna menu tu. “hoi” aku cakap. “ini utk tadi u baling hand phone kat muka i” dem u dalam hati aku cakap. "ok fine" aku cakap sambil tergelak teringat kisah di trafik jam tadi. BERSAMBUNG...

No comments: